Zeus

Ráno sme sa prebudili do nádherne slnečného dňa a nič nám nebránilo stráviť deň na pláži.
Cestou sme sa stavili v blízkej taverne, kde sme si vybavili u delegátky motorku. Jednoducho nás okruh ostrovom tak očaril, že sme sa rozhodli si zopakovať výlet okolo ostrova znova. Zvyšok dňa sme strávili ako ináč na pláži.

Ďalší deň z rána nám na dvere zaklope osobne majiteľ požičovne, ktorý nám prišiel odovzdať skútra a vysvetlil všetko potrebné pre správne použitie. Nakoľko sme boli už pripravení, vydali sme sa hneď na výlet. Keďže nádrž bola skoro prázdna, zastavili sme sa ešte na čerpačke. Za 2 eura bola full. Smiešne na celom našom výlete bolo, že po celý čas som mal helmu s nápisom Zeus. Kľukatou cestou z Limenárie sme najprv hore kopcom a následne smerom dolu prefrčali oko dve strely cez letovisko Potos. Asi pol hodinku sme sa valili viac-menej rovinou oproti tomu, cez čo sme sa viezli do kopca následne 3 hodiny ku Golden Beach. Ono to nebolo ani tak ďaleko, ale motorka bola slabá na nás dvoch. A po druhé sme sa dosť často zastavovali, čo sa Lenke moc nepáčilo, keďže ona sa chcela slniť na Golden Beach. Medzi naše zástavky patril kláštor Archanielov. Kde sa mi podarilo urobiť pár pekných záberov. Následne sme sa zastavili nad miestom zvaným Aliki. Po krátkej pauzičke sme sa vydali ďalej. Zábavnou cestou sme sa na krátko pristavili blízko zvláštneho útesu, na ktorom bola malá kaplnka. Podobné kaplnky sa rozprestierali pozdĺž ciest a znamenali bohužiaľ vyhasnutý život. Pravdepodobne aj na tom útese stroskotala pravdepodobne loď. Ale to sú viac moje domnienky než podložená skutočnosť. Doposiaľ cesta lemovala pobrežie no spomínaným útesom sa začala točiť smerom k pevnine. Len čo sme prešli priesmykom cez výbežok spoza borovícoveho porastu bolo vidieť nadherú pieskovú pláž zo skalnatými zákutiami pre tých čo radi šnorchlujú. Nielen tak dostalo toto miesto pomenovanie Paradis Beach. V diaľke neďaleko ostrova sa z mora vynáral malý ostrov Kinara. Ďalej sme lemovali pobrežie ešte raz hore kopcom a dostali sme sa na výšinu, kde sa nám naskytol nádherný pohľad na Golden beach. Zaujímavý malý domček vyčnieval na skôr skalnom útese než ostrove odrezaného od pobrežia. Už sme nemali ďaleko od pobrežia, ktorou sme sa museli spustiť bola strmá a kľukatá. No akosi ma to ťahalo do dedinky Panagia, ktorá ležala nad Golden beach, kde sme boli aj pred dvoma dňami, nanešťastie mi vletela do helmy včela, ktorá ma poštipla nad okom. Skoro sme havarovali a čo bolo najhoršie vbehli sme rovno medzi roj včiel. Rýchlo sme sa spamätali a ušli pred včelami. Konečne sme sa dostali do dedinky, zastavili pri prameni, kde sme predtým nemali možnosť sa odfotiť. Asi po polhodinke sme sa snažili vrátiť smerom k pláži. Trvalo nám zorientovať sa medzi mnohými cestičkami a nájsť tú správnu, ktorá viedla k pláži. Na Posede, kde hliadkovali požiarnici, som zvolal na jedného z nich či sme správne a ktorou cestičkou sa najskôr dostaneme k pláži. Zakrátko sme sa usadili na pláži. Mne sa podarilo pri potápaní vyloviť pár pekných mušlí, prívesok na ruku z koral a hviezdicu. Popritom som mal možnosť okrem rýb zazrieť sépie, ale to už bolo ďaleko od brehu. Keď sme ležali na pláži tak sa blízko nás usadil jeden grécky pár. Bolo jasné, že im o niečo ide lebo najprv sa len premávali na motorke popri pláži. Celý čas pokukoval Grék po Lenke a hádzal na ňu viditeľné gestá. Neskôr kázal svojej priateľke aby sa vyzliekla teda od pása hore, čo sa jej viditeľne nepáčilo. Dokonca aby sa natočila smerom na mňa, vtedy mi bolo jasné, že to myslia vážne tak sme sa pomaly a nenápadne zbalili a vybrali sa z pláže. Už som i tak Lenku pred hodinou nahováral, aby sme sa vrátili bolo už pomerne chladno na kúpanie. Mysleli si, že odchádzame kvôli nim, ale opak bol pravdou. Lenke ešte stihol zamávať a ona si z toho urobila srandu. Slnko pomaly zapadalo za obzor a my sme sa teda vydali na cestu späť, ktorá nám trvala pomerne kratšie. Zastavili sme sa ešte pri kláštore, ktorý som si vyfotil z naproti ležiaceho útesu pri zapadajúcom slnku. Dnešný deň napriek tomu, že ma uštipla včela bol bohatý na zážitky.

Žiadne komentáre: